مدیر کل استاندارد چهارمحال و بختیاری در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات عنوان کرد

توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان در قالب شاخص های استاندارد جهانی

در همایش روز جهانی استاندارد انجام شد

تجلیل از واحدهای تولیدی و مدیران کنترل کیفیت نمونه استان ]چهار محال و بختیاری

همزمان با روز جهانی استاندارد همایش روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای تولیدی و مدیران کنترل کیفیت نمونه استان در محل سالن اجتماعات اتاق اصناف و بازرگانی استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۳۰۷۳

به گزارش جام جم آنلاین- چهارمحال و بختیاری، در همایش روز جهانی استاندارد استان که به همت اداره کل استاندار استان چهار محال و بختیاری و با حضور سید ابراهیم ابراهیمی مدیرکل دفتر تخصصی امور بین‌الملل سازمان ملی استاندارد ایران، غلامعلی حیدری سودجانی استاندار، مهدی پژو هش مدیر کل استاندارد استان، محمد کاظم منزوی چالشتری سرپرست امور هماهنگی اقتصادی استانداری و جمع کثیری از فعالان تولیدی و اقتصادی برگزار شد، در ابتداء این مراسم سید ابراهیم ابراهیمی مدیرکل دفتر تخصصی امور بین‌الملل سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه این استان پتانسیل مطلوبی در حوزه نشان حلال دارد، گفت: نیاز امروز جهان که وزارت امور خارجه و دیپلماسی اقتصادی به دنبال آن بوده نشان حلال است، بنابراین نباید از این پتانسیل در این استان غافل شد، زیرا بیشترکشورها به دنبال کالای با نشان حلال هستند. 

تجلیل از واحدهای تولیدی و مدیران کنترل کیفیت نمونه استان ]چهار محال و بختیاری

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به سازمان ملی استاندارد ایران INSO تغییر کرده است

ابراهیمی در همایش روز جهانی استاندارد و تجلیل از تلاشگران عرصه استاندارد در چهارمحال و بختیاری در خصوص تغییر نشان ملی استاندارد ایران، گفت: از ۱۰ سال گذشته باید این نشان تغییر پیدا می‌کرد که پیش از این نام لاتین موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران که واژه ISIRI  را تشکیل می‌دهد، در آن استفاده شده بود، اکنون موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به سازمان ملی استاندارد ایران INSO تغییر کرده است.

موسسه استاندارد درکارگروه‌های اقتصادی و تجاری، صادرات و واردات و وزارت امور خارجه حضور فعال دارد

وی افزود: در این دوره نگاه تحولی در سازمان ملی استاندارد ایجاد شده است، به‌ طوری‌که این سازمان در کارگروه‌های اقتصادی و تجاری، صادرات و واردات و وزارت امور خارجه حضور فعال دارد.

باید جهانی بیندیشیم و به سمت چشم‌انداز مشترک جهانی دست یابیم

در ادامه محمدکاظم منزوی چالشتری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری ۱۹ مهرماه در همایش روز جهانی استاندارد و تجلیل از تلاشگران عرصه استاندارد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت روز استاندارد به عنوان روز جهانی، اظهار کرد:  باید جهانی بیندیشیم و به سمت چشم‌انداز مشترک جهانی دست یابیم.

استان  چهار محال آمادگی دارد که به بحث تفکر جهانی ورود پیدا کند

منزوی چالشتری گفت: این استان آمادگی دارد که به بحث تفکر جهانی ورود پیدا کند، بنابراین باید در این مسیر حرکت کنیم و سازمانی ملی استاندارد همکاری لازم را در این زمینه انجام دهد.

لازم است مشوق‌های ترجیحی و تکمیلی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود

 وی در ادامه با بیان اینکه استاندارد به خودی خود نمی‌تواند تحولی بزرگ ایجاد کند، توضیح داد: لازم است این موضوع در قالب برنامه‌ای توسط دستگاه‌های متولی صورت گیرد و دستگاه‌های اجرایی اقتصادی وارد کار شده و تفاهم‎نامه‌هایی را با این اداره‌کل منعقد کنند، بنابراین لازم است مشوق‌های ترجیحی و تکمیلی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.

تجلیل از واحدهای تولیدی و مدیران کنترل کیفیت نمونه استان ]چهار محال و بختیاری

اهداف سازمان ملی استاندارد این است که بتوان به رشد روز افزون اقتصاد کمک کرد

مهدی پژوهش مدیرکل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری در همایش روز جهانی استاندارد در استان اظهار کرد: اهداف سازمان ملی استاندارد این است که بتوان به رشد روز افزون اقتصاد کمک کرد، به طوری‌که حقوق مشتری و مردم را توسط کیفیت کالا جلب کرد.

دو واژه فرهنگ و تفکر به عنوان زیربنای کیفیت مدنظر بوده

پژوهش تاکید کرد: باتوجه به اینکه دو واژه فرهنگ و تفکر به عنوان زیربنای کیفیت مدنظر بوده، بنابراین لازم است سمینارهایی با تولیدکنندگان و دانشگاهیان در این زمینه برگزار شود تا بتوان کیفیت را در زندگی مردم و همراه آن‌ها قرار دهیم. 

پژوهش گفت: سازمان ملی استاندارد حوزه خدمات از جمله مدارس، بهزیستی، پست، مراکز تفریحی و هتل‌ها و رستوران‌ها به منظور ارائه خدمات بهتری به مردم وارد حوزه استاندارد کرده که باید دستگاه‌های مرتبط در جمع‌آوری اطلاعات مربوطه همکاری لازم را انجام دهند تا داده‌های درستی به منظور رسیدن واحدهای خدماتی به حداقل کیفیت لازم جمع‌آوری شود. 

تجلیل از سه واحد نمونه تولیدی (سپیدنام زاگرس، شرکت شیرخشک نوزاد پگاه و شرکت تولید خوراک آبزیان، دام و طیور فرادانه)

 در این همایش از سه واحد تولیدی شایسته تقدیر(سپیدنام زاگرس، شرکت شیرخشک نوزاد پگاه و شرکت تولید خوراک آبزیان، دام و طیور فرادانه)، دو مدیر کنترل کیفیت شایسته تقدیر(واحد سیمان شهرکرد و واحد فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال)، سه عضو جدید کمیته متناظر متالوژی پودر و دو عضو قدیم و پنج بازنشسته اداره کل استاندارد استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد، همچنین در این مراسم از لوگوی جدید سازمان ملی استاندارد به صورت ویدئویی رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها